laatste loodjes van periode 1

25 oktober 2017 - Antwerpen, België

Hi!

Zoals te zien ben ik niet heel erg goed in het consistent bijhouden van mijn reisblog, ondertussen zit mijn Erasmus er al bijna weer op haha. Ik begin mijn blog gewoon waar ik mijn vorige ben geëindigd! Bij mijn verplichte workshop!

De workshop heette: in 80 instrumenten de wereld rond. We hebben 2 uur lang op instrumenten gespeeld, ritme's op de djembe geleerd en kennis gemaakt met onbekende unieke instrumenten. We kregen uitleg over makkelijke ritmes en ook vertelde de begeleider veel over hoe hij muziek verwerkt in zijn werk met jongeren in de gevangenis. Na deze workshop ben ik naar de verjaardag van Merel gegaan, die echt alweer oud geworden is (voor als je dit leest Merel, ik zal niet zeggen hoe oud hoor hihi). We hebben tot in de late uurtjes gedanst en gezongen (in een karaokebar). Gelukkig had ik de dag erna alleen één hoorcollege om 11 uur en die heb ik (sorry papa en mama) overgeslagen.

Op zondag heb ik met Benedita en Miguel Halloween gevierd. Mijn plan was eigenlijk om te gaan stappen maar daar hadden zij geen zin in. We (Benedita en ik) hadden ons dus helemaal opgemaakt, om uiteindelijk alleen een enge film te kijken.. Ik was Annabelle en dus hebben we die film ook gekeken! Dit was wel heel gezellig!

Op maandag 30 oktober heb ik de trein terug gepakt naar Nederland. Ik had 2 weken "vakantie". De eerste week omdat het de herfstvakantie was en de tweede week omdat ik een flexweek had. In Nederland heb ik vooral tijd besteed aan school en 's avonds met Peter. Ik heb een dispuutsavondje gehad op zaterdagavond en ben op visite geweest bij mijn lieve vriendinnetje en haar nieuwgeboren kindje Melle!

Vrijdag de 10e ben ik weer naar Antwerpen vertrokken en heb mijzelf toen nog het hele weekend opgesloten in mijn "kot" om te leren voor mijn examen opvoeden en opgroeien in armoede, die ik direct op maandag had. Ik vond dit echt moeilijk, omdat ik niet meer gewend ben een tentamen te doen met alleen maar open vragen. Het was dus echt een kwestie van héél goed leren en gokken zit er niet bij. Ik heb helaas nog steeds mijn cijfer niet terug, die krijg ik pas aan het einde van periode twee. Ook had ik deze week nog een mondeling examen voor het vak kindermishandeling. Dit gesprek duurde een kwartier en hierin moest je je verslag verdedigen (en eventuele aanpassingen benoemen). Voor dit vak had ik een heel hoog cijfer! Een 15 op mijn verslag en een 16 op mijn mondeling (cijfers gaan hier tot 20). Een 16 op 20 is dus ongeveer een 8 in Nederland! (yaay, yippie, zo trots op mijzelf!)

Hierna ben ik een weekend (16, 17, 18,19 november) met Peter weggeweest. De donderdag naar Brugge, de vrijdag en zaterdag in Brussel en de zondag middag hebben we nog besteed in Antwerpen! Heerlijk!

Liefs,

Hilde