Begin van Periode 2

20 november 2017 - Antwerpen, België

Hello!

Na mijn weekendje weg met Peter begon het echte leven weer. Een nieuwe periode, dus nieuwe lessen en nieuwe klassen! De maandag begon rustig, met maar één hoorcollege laat in de middag (14.00). Dit was voor het vak bijzondere thema's en projecten, waarbij we met de hele aula ons moesten inschrijven bij 7 verschillende organisaties die elke week een gastcollege zouden geven. Per organisatie kon je kiezen uit micro meso en macro niveau en er konden per blad maar 5 mensen worden ingeschreven. Echt feest dus als je dan met de hele aula naar beneden moet rennen.. Maar uiteindelijk zat ik bij een organisatie! Ik had ook nog (onbewust) eentje gekozen die direct de eerste week plaatsvond, wat heerlijk was aangezien we over dat gastcollege een groepsverslag moesten schrijven en ik er dan direct vanaf zou zijn!

De rest van de week heb ik de volgende nieuwe vakken gehad: Prochaska en diclemente (verslaving), psychosociale thema's bij jongeren die een MOF hebben gepleegd, nieuwe autoriteiten en geweldloos verzet en dan heb ik nog twee vakken die ik meeneem uit periode 1 (die duren één semester). Dit zijn de vakken; doelgroepgerichte activiteiten en transculturele uitdagingen over grenzen.

Voor het vak doelgroepgerichte activiteiten moesten we bij een gekozen instellingen 2 activiteiten uitvoeren. De eerste zouden we deze woensdag al doen (22 november). Hierdoor miste ik wel een verplichte les, waardoor ik nog even stress had. Er was mij namelijk verteld dat ik alleen afwezig mocht zijn als ik een doktersbriefje had, maar deze had ik natuurlijk niet. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen omdat ik de dag erna de les bij een andere docent mocht volgen. Dit betekende alleen wel dat ik een lesdag van kwart voor 9 tot 18.00 zou hebben, zonder pauze.. Ik had die woensdagavond ook nog een feestje waar ik met klasgenoten naar toe ben gegaan. Een party voor Erasmus, eentje met maskers! Het was natúúrlijk weer veel te gezellig en hierdoor ben ik veel te laat gaan slapen.

Resultaat: Verslapen! Dit had ik natuurlijk al wel kunnen bedenken van te voren haha. Maar gelukkig deed de docent niet moeilijk en was ik 'maar' drie kwartier te laat (oopsie...) Met veel geluk viel mijn laatste les uit en kon ik thuis direct even wat slaap inhalen. Een van mijn klasgenoten, iemand die ook mee was de avond ervoor (Laura) was de vrijdag jarig en hield de donderdag ervoor ook nog een feestje bij haar thuis. Toen ik daarom rond 9 uur weer wakker werd en toch niet meer kon slapen besloot ik ook daar nog maar even naar toe te gaan. Vrijdagochtend was ik namelijk vrij en had alleen les van 14 tot 18. Daarna heb ik echt héél weinig gedaan en geprobeerd te slapen want dit is het weekend dat ik naar Düsseldorf zou gaan! Daar had ik echt heel erg veel zin in. Zoveel zin dat ik er eigenlijk niet van inslaap kon vallen haha.

Van Düsseldorf maak ik een apart verhaal, dus dit was het alweer!

Liefs Hilde