Voorbereiding en aankomst Antwerpen

12 september 2017 - Antwerpen, België

Hallo iedereen!

Al een héle poos terug heb ik besloten een studie te gaan volgen in België, Antwerpen. Na een lange zoektocht naar wat mij nou echt leuk leek en veel getwijfel tussen Antwerpen en Kortrijk (ook België), was het in eerste instantie Kortrijk geworden. Dit, omdat ik dan een vaste klas met vaste docenten zou hebben. De docenten aan Windesheim vertelden mij dat dit fijner is omdat je maar een half jaar in het buitenland bent en zo sneller mensen ontmoet. Dus, Kortrijk zou het worden. De minor was op beide plekken toch hetzelfde: Jeugdcriminologie. Maar toen ik dat wilde doorzetten bleek deze minor álleen in het tweede semester van het jaar aangeboden te worden. Niemand had mij dit verteld en ik wilde graag in het eerste semester.. Change of plans dus. Dan maar naar Antwerpen, want daar kon het wel! Antwerpen was het eerst niet geworden, omdat ik daar lessen zou gaan volgen uit het tweede en derde jaar van de opleiding toegepaste jeugdcriminologie (HBO opleidingen duren 3 jaar in België). Dat betekende dat ik elke les weer een andere docent en andere klasgenoten zou hebben en dus zou het moeilijk worden contacten te leggen (volgens de docenten). Toch vond ik het niet erg, eigenlijk wilde ik heel graag naar Antwerpen omdat deze stad mij geweldig leek! Veel cultuur en oude gebouwen en vooral heel levendig. Dat is in Kortrijk niet en dus kwam het eigenlijk ook wel goed uit!

Zo gezegd zo gedaan, alles moest geregeld worden! Inschrijving bij Karel de Grote Hogeschool - check, lessenpakket samenstellen - check, Erasmusbeurs - check, kot - check! Het enige dat mij nog te wachten stond was het avontuur! Ik kon gaan aftellen. Wel een heel gek idee dat iedereen om je heen allerlei leuke dingen plant en jij daar geen deel meer van kan uitmaken. Iedereen plant rustig verder maar ik had nog geen idee wat mij te wachten stond.

Vorige week was het dan zover, de scholen waren alweer begonnen in Nederland en ik begon met het inpakken van mijn spullen. Omdat ik wist dat ik een gemeubileerde kamer zou krijgen, hoefde ik maar heel weinig mee te nemen. Ook de keuken was "volledig" ingericht en het enige dat ik mee hoefde te nemen was mijzelf en kleren, handdoeken en wat verzorging/douche spullen. Aangekomen in Antwerpen kreeg ik een tour door het huis en de huisbaas is echt super aardig! Er wordt hier zelfs elke week schoongemaakt (de gemeenschappelijke ruimtes dan.. niet óók mijn kamer hoor ;)). Waar ik mij vooral over verbaasde was de ligging van de kamer en de extra diensten in vergelijking met de huurprijs. Dat gaat er in Nederland wel anders aan toe! Helemaal happy dus.

Na een heel leuk weekend met Peter in Antwerpen moest ik afscheid nemen. Dat was wel even moeilijk! Maar nadat ik mijzelf de rest van de avond had ondergedompeld in zelfmedelijden en verdriet (wat ook nergens op sloeg want ik was degene die dit wilde gaan doen haha), ben ik de maandag direct wat dingen gaan regelen, waaronder mijn boeken en een fiets! Via de Belgische marktplaats een fiets gevonden die ik direct dezelfde dag nog kon ophalen. Dus ondertussen al een groot deel van Antwerpen gezien want ik moest helemaal naar Merksem waar ik ongeveer drie kwartier over heb gedaan, te voet en met de metro. Op de fiets weer terug, wat ook wel een leuke beleving was! Ook heb ik overdag Antwerpen nog een klein beetje verkend, maar helaas is het weer hier niet zo heel goed. Morgen en overmorgen ga ik meedoen met de Erasmus welcoming days van de Karel de Grote Hogeschool. Ik ben heel benieuwd wat mij te wachten staat! Ik ga jullie op de hoogte houden!

Heel veel liefs,

Hilde

1. Marjan Muurman:
    12 september 2017
    Heel leuk Hilde ik ben benieuwd naar al je ervaringen. Kan je hier ook fotos bij zetten? Je krijgt er vast een super leuke tijd. Dikke kus van je mams
  2. Anja :):
    Ik ga je volgen!!! Trots op jou groetjes Anja
  3. Erik:
    Leuk!
  4. Stephanie Muurman:
    13 september 2017
    Leuk zo'n vlog Hilde! Nu kunnen we je nog beter volgen. Ik wens jou heel veel succes en een hele fijne tijd in Antwerpen! Xx
  5. Lenie tielbeek:
    15 september 2017
    Top hoe je dat gedaan hebt ! groetjes en kusjes Bernie en Lenie
    ps. kijk uit naar je volgende blok!
  6. Lenie tielbeek:
    15 september 2017
    Top gedaan!
    We kijken naar je volgende blok uit groetjes en kusjes Bernie en Lenie